Hvad skal vi lave på Landsmødet 2020?

Kære alle,

Nu har vi fået sat en ny dato for landsmødet (find event her), så skal vi igang med at planlægge dagen!

Ny dato for Alternativets Landsmøde er d. 26/09/2020.

Vi vil gerne inddrage jer og høre jeres forslag eller input til interessante emner vi kan tage op til landsmødet?

Vi kan desværre ikke love, at gode alle idéer bliver taget med.

Husk at I her på Dialog kan oprette jeres egne tråde, med forslag og vedtægtsændringer, som I kan diskutere med andre medlemmer.

Vi glæder os!

Kærlig hilsen

Sekretariatet – Den grønne gang.

Kære, kære Alternativist!
Jo da, vi skal finde ud af, hvad Alternativets Sundhedspolitik egentlig skarpskåret går ud på i sam-tråd med de øvrige fokuspolitikområder for så vidt angår miljø, klima og arbejdsmarked.

!Og Jow da - og så må jeg nok sige, at Josephine & Torsten har gjort det **100 procent nærværende, begavet og humoristisk ( Læs venligst PR venligt og nødvendigt)**Dem skal fi edermame fejre!

Kærlig hilsen Gunhild

3 Likes

Da der plejer, at være mange vedtægtsændringer, kunne det måske være en idé, at tage nogle af dem online. For synes, at de gange, jeg har været med, er man nærmest druknede i dem og det kan måske afholde nogle fra, at komme.
Det kunne være fedt, hvis der var tid til, at medlemmerne kunne tale frit, med plads til både ris og ros.

4 Likes

Vi tænker det samme i Landsmødegruppen.

Vi prøver at finde en måde at gøre det anderledes på :slight_smile:

2 Likes

Hvis du er interesseret i et godt landsmøde, så kunne det være at du skulle benytte chancen for at blive en del af den kreds der skal arrangere det. Der er brug for mange gode kræfter med energi, hænder og hoveder til at arrangere det. Se opslaget her: https://alternativet.dk/vaer-med/job-opgaveborsen/kan-du-arrangere-alternativets-landsmode-2020

2 Likes

Lyder godt, glæder mig allerede

Vi skal forhåbentlig også tale organisationsudvikling :slight_smile:

Medstillere søges til konkrete forslag til landsmødet

FORSLAG TIL SKRIDT VI KAN TAGE ALLEREDE NU IFT. AT FÅ EN

OPGAVEDREVET ORGANISATION

Vi har udformet en række forslag, som tager afsæt i tidligere udsendte “Alternativet som Opgavedrevet Organisation” - ligger herinde, søg blot “Opgavedrevet”.

Forslagene vi kommer med, vurderer vi, at vi som organisation er klar til at indføre nu eller påbegynde implementeringen af. Vi søger medstillere, så hvis du allerede nu er positiv overfor for vores tanker, og kunne finde på at være medstiller, så skriv til mig Du skal svare hurtigt, da forslagene skal indleveres senest i morgen kl. 12.00, så derfor svar helst i dag. Husk fulde navn, lokalkreds og helst medlemsnr.

Senest en uge inden landsmødet, vil en version 2 af vores oprindelige oplæg komme ud. Grundtankerne og metoderne er de samme, men mere uddybende og inddragende svar på afklarende spørgsmål og tilpasning ift. behov vi har registreret fra medlemmer og andre på Dialog og fra møderne vi har holdt/afholder i København, Århus, Ålborg og måske Odense i den kommende tid, inden landsmødet.

Hej fra Thor, Kåre Wangel og PippilottaForslag-til-landsm__det.pdf (45.8 KB)

Alternativet_som_opgavedrevet_organisation version 1.pdf (184.4 KB)

1 Like

Kære Josephine Fock. Var det her, jeg skulle skrive de 3 forslag, eller er jeg for sent ude? Ellers er forslag 1: At Alternativet IKKE stemmer for et forbud mod rituel omskæring af drenge, som vil ramme muslimer hårdt og jøder ekstra hårdt. Å kan højst undlade at stemme.
Forslag 2: Udbygning af tog- og busnettet trods Corona, idet der vil komme en tid efter Corona. Evt også oprette en billig taxa-ordning, ikke et Uber, men efter en model, der ikke bryder med gældende regler.
Forslag 3: Støtte til de betrængte kurdere i det nordlige Syrien (Afrin og Rojava) og til de forfulgte yazidiere i Irak.