Din største styrke og svaghed

@franciska_rosenkilde @TroelsCJ

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvert jeres svar på det klassiske jobsamtale-spørgsmål:

Hvad er din største styrke, og din største svaghed?

mvh Jens Harder

OK, @jens180980 – så tager vi den :wink:

Det er jo et virkelig trælst spørgsmål at svare på selv – andre ville sikkert være bedre til at svare på det end en selv :slight_smile:

Da jeg ikke principielt selv ved, hvad den største styrke og svaghed er (for det gør kun historien eller Gud eller hvem end, der nu sidder og bedømmer os på sikker afstand), så får du tre af hver.

Styrker

En grundig erfaring med inddragelse, samskabelse og selv-organiserende ledelse.

Uddannelse og erfaring med at skabe og fortælle komplekse fortællinger.

Mange erfaringer som aktiv frivillig i Alternativet fra mange niveauer og steder.

Svagheder

Manglende parlamentarisk erfaring, da jeg indtil videre kun er 1. suppleant og kun har siddet en gang i byrådssalen som vikar.

En atypisk uddannelses- og arbejdsbaggrund, der både kan opfattes som at jeg er ‘gøgler’, og kan være et handicap i den politiske verden, hvor mange har en akademisk uddannelse, og meget foregår på de præmisser.

Min økonomiske fattigdom giver mig et klart handicap i forhold til politikere med bedre økonomiske ressourcer. I valgkampen i '17 brød min mobil sammen, og jeg havde ikke råd til en ny (eller en ny brugt) - heldigvis blev jeg reddet, da nogle søde mennesker forærede mig en god brugt mobil.

Og så to omgange post scriptum:

P.S. Egentlig tænker jeg at alle medlemmer burde tage den samtale om vores styrker og svagheder på et tidspunkt. Måske at en af hovedbestyrelsens ‘roadshow’ online møder burde være uden kandidaterne, og blot være en samtalte mellem medlemmerne om, hvordan I opfatter vores styrker og svagheder.

P.P.S. Når vi kommer til online-debatterne må du gerne vende tilbage med spørgsmålet, og så har jeg måske modet til at svare på, hvad jeg tænker på en gang er min største svaghed & styrke.

5 Likes

Med en god tilgang om, at livserfaring på mange planer tilhjælper ens stærke sider, tillader jeg mig at henvise til mit præsentationsmateriale. Når man først er kommet i gang med det, skulle det gerne opridse min profils mange styrker.

Hvis jeg skal påpege svagheder, vil jeg gerne forbedre mig på valg- og lovtekniske detaljer. Når det kommer til politiske dokumenter på vores hjemmeside; Alternativet.dk, har jeg dog allerede lavet en analyse af indholdet (herunder vores politkområder og folketingsforslag). En analyse af bl.a. tekstmængder, der kan hjælpe sekretariat og/eller vores hovedbestyrelse med at forbedre sitets profil.

Men igen peger sidstnævnte i retning af omhu - en styrke.
Man skal også passe på med, at gå for meget i dybden - så der kan ‘omhu’ blive en svaghed.

Ellers må du og andre blive klogere på mine styrker og svagheder i den fortløbende debat, frem til valget er overstået. :slight_smile:

//kh Thomas

3 Likes

Hej Jens,

I relation til rollen som politisk leder, mener jeg, at min største styrke er, at kunne formidle forholdsvis komplekst stof på en let forståelig måde.

Min største svaghed er, at jeg endnu ikke har en veletableret offentlig profil.

Bedste hilsner,

2 Likes

Hej Jens
Ifht jobbet som Politisk leder tænker jeg min største styrke er min politiske erfaringer; forhandlinger, samarbejdet med andre politiske kollegaer, øje på bolden, politisk analytisk overblik og efterhånden en rimelig god medieplatform.

min største svagheder er en manglende kendskab til hele organisationen og medlemmerne, grundet mit job som Borgmester i Kbh, har mit fokus også været rettet meget mod København og københavnerne. (men det vil jeg selvsagt arbejde på at udvikle:))

1 Like