Deltag i mit kandidaturs globale udsyn på teknologi og klima

Her er mit kandidatbud til ny leder i Alternativet. Jeg har 10-12 års politisk aktivisme på bagen i dels SF, Alternativet/Randers og senest Alternativet/Skanderborg.

Med sikker hånd kan vores parti styrkes med min vision om et inkluderende lederskab.

Jeg er en mand på 47, der har oplevet hullerne i livets landevej. Kan vi italesætte tilværelsens kyniske modstand og kan vi sammen vende den til noget positivt? Kan vi finde nordisk inspirerede visioner med omsorg, gensidig respekt, godt arbejdsliv, fornuftige teknologier og ikke mindst bæredygtige løsninger over en bred kam?

En kold og kompleks Verden, skaber grundlag for holistiske svar i satellitperspektiv. Svend Brinkmann’s bøger og generel debat om hamsterhjul ‘gnaver’ sandelig i alle aktieselskabernes ankler. Er sandelig elefanternes musefobi.

Den nuværende kapitalismes ligegyldighed skal ikke vinde, og lad os i stedet søge progressive sejre, der pyntes af smil fra med-alternativister :slight_smile:

Mit fulde kandidatur kan læses og opleves flere steder. Den, enkle men dedikerede, hjemmeside https://amfibios.dk/Alternativet/Kandidatur_2021.htm, er hovedindgangen. Den indeholder både videoer og link til relevante, samt målrettede, PDF-dokumenter. Min AlleOs-profil indeholder også en mindre forklaring om mine Resurser, og det er også her man finder linket til kandidaturets tilhørende og delbare Facebook-side.

Jeg håber selvfølgelig, du kan se det progressive lys i kandidaturet. Har du været medlem siden 6/11, 2020 og er logget ind, kan du støtte mig med en stillererklæring her.

4 Likes

Velkommen til som kandidat
Spændende med en person jeg ikke kender, derfor vil jeg kigge ned i det du har delt og gøre mig klogere på det.

Jeg ved ikke om du er Pro eller Con Facebook, men jeg kan se at de tre andre kandidater har været forbi Alternativet 2.0 på Facebook at annonceret deres kandidatur der også. Det kan nok være en overvejelse værd, da det kan være nemmere at få en dialog igang der og så invitere medlemmer herind via et opslag der :green_heart:

Held og lykke
Tine

4 Likes

Kære Thomas Due Nielsen! (“Uden” leflende emojis)

Tak for det omfattende kandidatur-materiale. Jeg mener godt, at jeg kan se det progressive lys, allerede her ved første gennemlæsning. Og jeg er glad for, at jeg begyndte med at se videoerne - ellers tror jeg, at jeg var gået død i læsningen.
Jeg glæder mig til at følge dig i debat med øvrige kandidater. Jeg har en forventning om, at du har evnerne, ønsket og viljen til at bringe Alternativet som bevægelse & politisk parti i en affyringsrampe til 3.0 version! (Både som kriger & shaman i kombination)

Kærlig hilsen
Gunhild/gunfighter :sparkler:

Kære Gunhild. Tak for svar og feedback :slight_smile:
Glæder mig også til at deltage i debatter, men skal først lige se på antal af stillererklæringer - ja, før vi kommer derhen.

I forvejen kan digital kommunikation være udfordrende i politisk debat, der ofte kræver mere af vores sanser end ‘læst skrift’. I en tid hvor vi er endnu mere afskårede fra hinanden, vil mit kandidatur lægge op til; dedikeret merbrug af videokommunikation. Både, som nu, i mit præsentationsmateriale og på vore platforme.

Således er min kandidatur-hjemmeside bygget således op, at 70-80% udgøres af de holdninger der skinner igennem på videoerne.
Vil man læse mere, kan man, jo netop, gøre således i de tre dokumenter. På den måde er jeg ikke gået på kompromis med omfanget af mit materiale -> jeg har meget på hjerte, og dokumenterne er fuldt optimerede (overskrifter og andre opdelinger er designet mod bedst muligt overblik, der muliggør at læseren hurtigt kan vælge et emne og ikke farer vild) :slight_smile:

Ja, jeg har været medlem siden juni 2017 - og jeg har afgivet min stiller-erklæring i morges, sådan som jeg også har gjort det til de øvrige kandidater, hvilket jeg håber, at alle medlemmer vil gøre!
Lyder i øvrigt godt med flere videoer - håber, at du vil fortsætte med at bringe dem her på dialog…

Ok. Du lyder som et af de skønne mennesker, vi skal bruge i fællesskabs-kreeringen. Har set du allerede er bredt repræsenteret på forskellige indlæg - så mon ikke du også er en kriger for sammenhængskraften i partiet :slight_smile:
Håber inderligt jeg får tid til det meste debat på vores platforme, men her er det til gengæld er en lille fordel at vi er blevet lidt mindre - mere overskuelig for nu. Pt nyder jeg den gode græsrodsenergi, og er også med på indlæggene ved facebooksiden Alternativet 2.0
Således er det opmuntrende, at du kom forbi iværksætterdelene om CueBee og WASP (jvf leflende emojis) - vi skal have udvekslet gode bæredygtige idéer/løsninger.