Covid 19 og landsmødet

Jeg har som forhåbentligt mange andre meldt mig til landsmødet. Covid 19 situationen er jo ved at komme ud af kontrol, og jeg har et problem her. Jeg forstår, at vi må møde 15.000 hvis vi vil, da det er et politisk event, men jeg vil sætte pris på at få en orientering om, hvordan vi har tænkt os at sikre os imod, at vi bliver et Covid 19 problem.

Edvard Korsbæk

3 Likes

Med det stigende smittetryk og skærpede restriktioner har jeg besluttet mig for ikke at komme til landsmødet alligevel. For bare en uge siden havde jeg en anden holdning, men tingene er kun blevet værre siden da. Sorry. Det må blive en anden gang at jeg igen ser alle Jer gæve Alternativister. Jeg ser med på streamingen og stemmer digitalt.

2 Likes

Hej Thorbjørn Lau Christensen :slightly_smiling_face:

Jeg respekterer din beslutning!

Jeg forventer, at de retningsliner, som er kommet ud fra sekretariatet holder vand mht. kvadratmeter pr. menneske (150 i alt) - mundbind i gående position og faste pladser samt egen håndsprit-beholder.

Hej fra Gunhild :sparkler:

2 Likes

Tak. Jeg tvivler ikke på at reglerne bliver overholdt eller at der gøres hvad der kan. Jeg er heller ikke bange for selv at blive smittet men for hvem, jeg måtte bringe smitte videre til. Før, under eller efter.

Jeg respekterer stadigvæk dit valg - respekterer du mit?

Jeg er også kommet stærkt i tvivl. Med de restriktioner og anbefalinger, der nu er, og især den artikel, der var i Politiken i går, lørdag, og vores egen video om Forholdsregler, er jeg simpelthen i tvivl, om vi ikke burde gå all in digitalt. Artiklen handlede om et par, der havde taget alle forholdsregler til en fest - for hendes helbredelse for kræft - Og som alligevel resulterede i 46 smittede. Bare en superspreder - og det går galt.

Jeg håber, at landsmødet bliver gennemført som planlagt. Så må dem, der ikke føler sig trygge ved fysisk fremmøde, blive hjemme, digitalt.

Jeg ser ingen grund til at ændre noget for dem af os, der ved gud tager alle forholdsregler, men af samme grund ikke er utrygge.

Det er det argument, der gør at jeg er i et dilemma

Det forstod jeg ikke. Afstand er supervåbnet. Og masser af sprit.

1 Like

Men er det nok, hvis der er en supersprede i blandt os? Test lige før mødet er anbefalet. Dejligt hvis alle fulgte den anbefaling.

Ja, det er nok. Du kan ikke blive smittet, hvis du holder afstand. Det er hele pointen. Problemet opstår, når man sløser med afstand og håndsprit. Og det gør man ganske ofte til (private) festlige lejligheder.

1 Like

Desuden er det ikke rigtigt, at alle regler blev overholdt ved den omtalte fest i Politiken.

Der står et sted “De sad lidt tæt”, og har derfor ikke holdt afstandskravene. Og jeg tænker, at vi ikke skal minglere unødigt på landsmødet.