At vælge (paradoks)

At vælge (paradoks)

Når vi vælger, vælger vi så efter, hvad vi godt kan lide? Det gør vi, når vi vælger is - eller stop, gør vi nu det? For vi kan vel alle huske, den is der smagte overraskende godt eller modsat overraskende dårligt. Her er det interessante ord - overraskende, det kommer jeg tilbage til. Folk kan have mange grunde til at vælge det de gør. Nogle vælger udfra en skuffelse. De vil gøre ting anderledes, fordi de er skuffede pga ikke indfriede forventninger - skuffelse er det interessante ord her, det vender jeg tilbage til. At finde kunstneren frem i sig, det tror jeg mange forsøger sig i disse tider, man vil gerne realisere sig selv - sætte spor og aldrig har der været så mange influenceres - en digital bølge, hvor man skal opfinde og sælge sig selv en af symptomerne er alle de bøger, der sprøjtes ud i et ekkohav, fordi der er så mange valg, så mange navler. En manifestation - navlen - at vi blev skabt i moders liv - navlen som en nødvendig sammensnørring - modsat vores haleben, som er helt overflødigt.

1 Like

Dejlig refleksion :+1:t3:

1 Like